Facebook #2, publicatie op 18 maart 2016
 

HeForShe, grote campagne om het bedrijfsleven in te schakelen

Het 10x10x10 initiatief, gelanceerd tijdens het Wereld Economische Forum in Davos op 23 januari 2015. De bedoeling hiervan is om een momentum te creëren om sekse gelijkheid te bewerkstelligen en om vrouwen te empoweren. De opzet is om de leiders van 10 overheden, 10 bedrijven en 10 universiteiten te motiveren om de positie van vrouwen en meisjes versneld te verbeteren via het creëren van de structurele en culturele veranderingen die daarvoor nodig zijn.

Het is klein opgezet en wordt over een jaar geëvalueerd om te kijken of dit een werkbare strategie is. 

Hieronder het verslag van één jaar 10x10x10 actie op de Wereld Economische Forum in Davos op 22 januari 2016 met toespraken en paneldiscussies met de CEO’s van bedrijven die hebben meegedaan aan de pilot. Zie de video’s en lees het rapport van de uitwerking ‘10x10x10 Launch of Gender Parity Report Davos’,

De bedrijven voor deze pilot zijn uitgezocht omdat het vernieuwers en pleitbezorgers zijn. Ze operen in 190 landen en hebben meer dan 1.000.000 mensen in dienst.
Zij onthullen in Davos de cijfers over seksegelijkheid uit het rapport in het bijzijn van Phumzile Mlambo-Ngcuka, Under-Secretary-General and Executive Director of VN Women, en de VN Women Goodwill Ambassadeur Emma Watson.
 
Video gemaakt voor het rapport van het 10x10x10 initiatief, 2,5 minuut.
 
     
 
Toespraken van de tien CEO’s, ga naar https://youtu.be/oG_iMQwl9AI  
 
 
Ondervraging van CEO’s in Davos over hun motivatie en hoe het gaat, door Emma Watson en vrouwen uit de zaal